سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پزشکان می گویند وضعیت توکیو در ژاپن به خاطر بیماری کرونا اضطرار

نظر

 

توکیو (رویترز) - از آنجا که ژاپن با موج تازه ای از عفونت های کورو ویروسی روبرو است و دولت برای شرایط اضطراری آماده می شود ، کادر پزشکی می گویند کمبود تختخواب و افزایش موارد مرتبط با بیمارستان ها ، سیستم پزشکی توکیو را تا مرز فروپاشی سوق می دهد  .

 

مردانی که ماسک محافظ صورت دارند ، پس از شیوع بیماری کروناویروس (COVID-19) ، در ورودی بیمارستان عمومی Eiju که در آن بیش از 100 نفر به کرونا ویروس آلوده شده اند ، در توکیو ، ژاپن ، در اطلاعیه بسته بسته نگاه کنند. REUTERS / ایسی کاتو

این بحران در حال حاضر به بیمارستان عمومی Eiju ، ساختمان صورتی و 10 طبقه در مرکز توکیو رسیده است ، که در دو هفته گذشته 140 مورد COVID-19 را گزارش کرده است. از این تعداد حداقل 44 پزشک ، پرستار و سایر کادر پزشکی هستند.

 

در یک روز هفته اخیر ، درهای شیشه ای ایجو جنرال با پوسترهایی گچ زده شده بود که گفته بود بیمارستان تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

 

بیش از 60 بیمار مبتلا به ویروس هنوز در داخل تحت درمان قرار می گیرند. به گفته مقامات بهداشت بخش Taito توکیو ، فردی که به بیمارستان دیگری منتقل شده است ، دیگران را آلوده کرده است.

 

ژاپن تنها بخش کمی از تعداد موارد گزارش شده توسط همسایگان خود چین و کره جنوبی را در اختیار دارد. با این حال ، سناریوهایی شبیه به Eiju General در حال پخش در سراسر توکیو هستند ، به عنوان یک پزشک و پرستار در این شهر به رویترز گفتند که با افزایش تعداد عفونت ها ، دزدی و تجهیزات وجود دارد.

 

یک پزشک متخصص در زمینه بیماریهای عفونی در یک بیمارستان بزرگ در منطقه بزرگ توکیو گفت: "ما می توانیم یک بخش کامل را خالی کنیم و از آن فقط برای بیماران تاج استفاده کنیم ، اما این بدان معنی است که بیماران (با سایر بیماری ها) باید به جای دیگری بروند." "اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم ، منجر به گسترش ویروس در بیمارستان می شود و به سقوط سیستم پزشکی ما منجر می شود."

 

داده های رسمی داستان مشابهی را بیان می کنند. دولت توکیو گفت که از روز یکشنبه ، 951 نفر مبتلا به COVID-19 در بیمارستان بستری بودند. یوریکو کوئیک ، فرماندار توکیو ، یکشنبه شب در یک آدرس زنده یوتیوب گفت: حدود 1000 تخت برای بیماران کرون ویروسی در این شهر اختصاص داده شده است.

 

حتی به دلیل اینکه سایر کشورها مرزها را محصور کرده و آزمایش های گسترده ای را انجام داده اند ، ژاپن به نظر می رسد که از نظر نوع عفونت های دسته جمعی که در جاهای دیگر دیده می شود ، گام برداشته است - تأثیری که برخی کارشناسان می گویند بیشتر ناشی از عدم آزمایش است. در مراحل ابتدایی این بیماری همه گیر ، ژاپن نیز در نظر داشت که آیا المپیک تابستانی را به تعویق بیندازد ، تصمیمی که سرانجام اواخر ماه مارس به نتیجه رسید.

 

تبلیغات

 

 

از اواسط ژانویه ، ژاپن 39446 نفر را آزمایش کرده است ، در حالی که بریتانیا 173،784 آزمایش کرده است و کره جنوبی براساس داده های دانشگاه آکسفورد 443 هزار و 273 آزمایش انجام داده است.

 

به گفته هیتوشی اوشیتانی ، متخصص بیماری های عفونی در صفحه هیئت دولت که خط مشی Coronavirus کشور را تشکیل می دهد ، گفتند که مقامات سعی کرده اند به گونه ای که از شلوغی بیمارستان های ژاپن جلوگیری کند ، آزمایش و پیگیری کنند.

 

با وجود این ، تعداد موارد مثبت در سراسر کشور در هفت روز گذشته تقریباً دو برابر شده و به 3 هزار و 654 مورد رسیده است. توکیو در حال حاضر بزرگترین مرکز COVID-19 در ژاپن است و بیش از 1000 مورد تأیید شده دارد.

 

مقامات گفتند با افزایش موارد ، برخی از افراد مثبت آزمایش کرده اند که مجبور شوند مدت کوتاهی در خانه یا بخش های سرپایی بیمارستان منتظر بمانند تا تختخوابها در دسترس باشند. کوئیک روز یکشنبه گفت که برای کاهش بار کارکنان پزشکی ، توکیو افراد با علائم خفیف را از روز سه شنبه به هتل ها و سایر اقامتگاه ها منتقل می کند.

 

هیروشی نیشیورا ، استاد دانشگاه هوکایدو و عضو هیئت مشاوره ای که از دولت در پاسخ به کروناویروس خود توصیه می کند ، گفت: ایجیو جنرال مانند بسیاری از بیمارستان های توکیو هیچ بخش بیماری عفونی ندارد. این بدان معناست که بیماران کروناویروس در ابتدا در کنار هر کس دیگری تحت درمان قرار می گرفتند و امکان شیوع ویروس فراهم می شد.

 

    نیشیورا با اشاره به ژنرال ایژو گفت: "ما نتوانسته ایم واضح است که از موج اول آلودگی را مهار کنیم." سخنگوی بیمارستان از اظهار نظر روز دوشنبه خودداری کرد.

 

روز جمعه ، یکی دیگر از بیمارستان های توکیو گفت: سه پرستار و یک پزشک در ضمن معالجه بیماران آلوده شده اند. روز بعد ، توکیو برای اولین بار موارد Coronavirus روزانه خود را در صدر 100 قرار داد و روز یکشنبه 143 نفر تست مثبت کردند.

 

نماینده دولت توکیو روز دوشنبه گفت "سیستم پزشکی ایمن باقی مانده است" ، افزود: توکیو همچنان به ساکنان ترغیب می کرد که از همه راه های غیرضروری خودداری کنند.

 

تبلیغات

 

 

SCRAMBLE BEDS

آلودگی یک خطر بزرگ در توکیو متراکم ، شهری با قریب به 14 میلیون نفر است. ژاپن همچنین یکی از قدیمی ترین جمعیت جهان با تقریبا یک سوم این کشور - 36 میلیون نفر - مسن تر از 65 سال دارد.

 

به گفته وزارت بهداشت ژاپن ، حدود 1.5 میلیون تخت بیمارستانی در سطح کشور وجود دارد ، اما تختخواب در اتاق های فشار منفی که مخصوص بیماری های عفونی اختصاص داده شده است به استثنای سل ، به هزار و 882 مورد رسیده است که تنها 145 توکیو در آن قرار دارد.

 

اگرچه مبتلایان به COVID-19 همه به چنین اتاقهایی احتیاج ندارند ، اما همچنان باید جدا از سایر بیماران نگه داشته شوند.

 

در روزهای اخیر ، مقامات توکیو تلاش کرده اند 4000 تختخواب را برای بیماران کروناویروس تأمین کنند و از بیمارستان ها خواستند که آزاد شوند.

توکیو