سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی مارک زاکربرگ

نظر

جوانترین میلیاردر روی کره زمین با 4 میلیارد دلار در سال 2010 ، مارک زاکربرگ ، خالق و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیسبوک ، در رتبه 52 ام از ثروتمندترین مردان در رده بندی فوربز 2011 قرار دارد و ثروت شخصی وی 5 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

 

مارک

فارغ التحصیل آکادمی Phillips Exeter در سال 2003 ، مارک زاکربرگ به طور طبیعی به هاروارد پیوست. او که علاقه مند به رایانه بود و برای برنامه نویسی تیزهوش بود ، اولین شبکه خود را ایجاد کرد که قصد داشت با هک کردن عکس روی سرورهای هاروارد ، جذابیت جنسی رفقایش را یادآوری کند. در ابتدا ، گشت و گذار قبل از چشمان خود دو پرتره از دختران دارد و او به سکسترین دختر هاروارد رأی می دهد. موفقیت خیره کننده بود: 22،000 اتصال در کمتر از دو ساعت.

در سال 2004 ، مارک زاکربرگ رسماً فیس بوک را راه اندازی کرد ، یک شبکه اجتماعی که ابتدا برای دانشجویان هاروارد و سپس برای سایر دانشگاه ها درنظر گرفته شده بود ، موفقیت سریع بود. به تدریج ، مارک ویژگی هایی را اضافه می کند که پیدا کردن آشنایان را آسان می کند ، با آنها ارتباط برقرار می کند و با یک نگاه دوستان مشترک را می بیند. تا سال 2006 شبکه فیس بوک برای عموم باز شد. شوق این شبکه در حال رشد است ، و سرنوشت خود را از مای اسپیس که هنوز توسط غول یاهو منتشر شده است ، سرقت می کند.

مارک زاکربرگ در ابتدا روی تبلیغات هدفمند رفتاری حساب می کرد و این شامل اجازه دادن به تبلیغ کنندگان می شود تا به طور مستقیم مشتریانی را که ظاهراً به پیشنهادات آنها علاقه مند هستند هدف قرار دهند. اما قبل از اعتراض مطرح شده توسط کسانی که آن را نقض حق حریم خصوصی می دانند ، خود را مجبور به بررسی نسخه خود می کند. در سال 2010 ، 500 میلیون نفر در کره زمین دارای حساب فیسبوک بودند.

اعتبار توسط فیس بوک بدست آمد که ، در سال 2007 ، مایکروسافت 280 میلیون دلار را در جدول قرار داد که به آن اجازه می دهد 1.7 درصد از پویاترین شبکه اجتماعی آن لحظه را داشته باشد. از آن زمان ، سرمایه گذاران به آن روی آورده اند ، از جمله میلیاردر چینی لی کا-شینگ که در طی دو سال 120 میلیون دلار برای دستیابی به حدود 0.8? از فیس بوک هزینه کرده است. در سال 2010 ، فیس بوک 500 میلیون عضو دارد و گردش مالی سالانه در سال 2009 به 500 میلیون دلار رسیده است. این پنجمین سایت بازدید شده در جهان است. در سال 2011 ، مارک زاکربرگ در صدر رده بندی 100 شخصیت برتر رسانه ای منتشر شده توسط روزنامه انگلیسی "گاردین" قرار داشت ، پیش از روپرت مرداک ، لری پیج و استیو جابز.

مارک زاکربرگ هنوز با دو دادخواست روبرو بوده است ، یکی در برابر دوقلوهای Winkvoss که او را به نقض مالکیت معنوی متهم کردند و دیگری در برابر ادواردو ساورین ، بنیانگذار بنیاد فیس بوک (نسخه اول فیس بوک) که هم اتاقی او بود. در هاروارد بلکه بهترین دوست او توجه داشته باشید که این مورد پس از توافق مالی اعتبار داده شده است.

حکایات
در سال 2007 ، کد منبع فیس بوک توسط هکرها هک شد و در بسیاری از وبلاگ ها منتشر شد. فیس بوک اعلام کرد که این امر به دلیل خرابی یک سرور منفرد ، که از آن زمان تعمیر شده ممکن است. این حادثه به همه کسانی که برای محافظت از حریم شخصی می جنگند ، اجازه داد تا صدایی را محکوم به آسیب پذیری سیستم فیس بوک کنند.

زاکربرگ هر ساله خود را یک چالش شخصی قرار می دهد. در سال 2011 ، او شروع به یادگیری زبان چینی کرد. او با یک مدرس همکاری می کند و مرتباً در فیس بوک با کارمندان زبان ماندارین بحث و گفتگو می کند. در سال 2011 ، مارک زاکربرگ قبل از استیو جابز و بیل گیتس بدترین لباس شخصیت Silicon Valley توسط مجله GQ شد.

نقل قول ها
وی گفت: "مواردی است که بسیاری از ما قبلاً هرگز ندیده ایم. این مزایا را دارد اما از طرف دیگر محدودیت های زیادی نیز دارد. "
کتابشناسی
در داخل فیس بوک: زندگی ، کار و چشم اندازهای عظمت توسط کارل م. بلوون ، انتشارات تراوردورد -2007. زبان: انگلیسی ،داستانهای فیس بوک ، یوتیوب و مای اسپیس: The People، the Hype و معاملات پشت غول های وب 2.0 توسط سارا لسی در CrimsonPublishing (2009) ، زبان انگلیسی

مارک زاکربرگ